1. När började du sminka dig, och hur lärde du dig att sminka?

Jag började väl sminka mig när jag var kring 11-12 år ungefärg, fast då vare bara ögonsmink. Alltså ingen bas eller så utan ögonskugga och mascara typ. Men när jag lärde mig på riktigt och blev duktig så att säga, är ungefär ett år sen! I början av förra sommaren om jag minns rätt.

Jag hade hittat Linda Hallbergs sminkblogg på internet och även helt slumpmässit kommit in på en annan tjejs blogg, som då skrev väldigt mycket om smink och visade upp sminkningar och så. Fick otroligt mycket inspiriation av det och började beställa hem massa olika sminkpaletter och köpte nytt smink på MUS och sådära. Tyckte att det var skitkul, även fast jag inte var någon höjdare direkt.

Efter lite övning började det sakta men säkert kännas bra och jag kände mig faktiskt ganska duktig och har faktiskt bara fått massa positiv kritik av folk! När vi hade en visning i skolan i våras sminkade jag en av våra modeller och det kom fram folk ur klassen och även andra modeller och berömde mig! Det kändes verkligen kul och man kände att man faktiskt är ganska duktig, även fast det finns myyyyycket kvar att lära!

Allteftersom tiden gick köpte ja nya paletter och idag har jag jääättemånga.. Mamma blir lite galen på mig när ja köper nytt smink;) hah! men detta är ju min hobby och jag önskar faktiskt att jag någon gång kommer gå en makeup artist-utbildning och bli professionell make up artist, även fast jag kanske inte kommer jobba som det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0