Välkommen hit!

Tjenixen! Och välkommen till min nya blogg får jag väl säga! :D Hoppas du kommer gilla det du läser och att just DU blir en trogen läsare!
Om du inte hunnit kolla upp redan, så kommer jag här skriva om skönhetsrelaterade saker, med inriktning på smink och hår, då dessa ämnen ligger varmt om hjärtat. Jag pluggar för tillfället och om bara några dagar avslutar mitt andra år på frisörskolan i Karlstad! Där trivs jag som fisken i vattnet och har hur kul som helst i skolan. Det ena negativa är att min vän och klasskamrat Emma har hoppat av själva frisördelen. Mycket tråkigt tycker jag, men vi gör ju våra val här i livet!

Mina planer för framtiden är såklart att avsluta min utbildning till frisör, göra ( och klara ) gesällprovet men även försöka hinna med att plugga till MUA. Skulle vara SÅ kul att vara båda delar, frisör och make up-artist! Inga fel så att säga. Otroligt bra inför framtiden med då jag någon gång i livet tänkt starta eget! Perfa med två utbildningar då ju:) Och tröttnar man på ena yrket, kan man bara fortsätta med det andra! Kanonbra.


Jag har ju som sagt ett år kvar i skolan, men utöver skolan så jobbar jag faktiskt. På donken. Klassiskt. Haha! Nej men jag trivs faktiskt, oftast jobbar man med roliga människor så det är jättebra. Extra cash är ju heller aldrig fel:) Hihi.

Just ja, ålder kan ju kanske vara kul att veta med. 18 bast, 19 i augusti! 92a med andra ord. "Då borde ju du ta studenten nu" tänker ni säkert, och ja. Det borde jag, men de gör jag inte. Gick media första året men trivdes icke så jag bytte å hade mig och hamnade hos frisörerna i stället=) Det bytet ångrar jag inte EN SEKUND för JISSES va bra det varit! Har träffat helt underbara människor ( alldeles hemska också för den delen, haha ) som jag alltid kommer gömma långt in i mitt <3. Lovely.

Nu känner jag att det börjar spåra ur och bli på tok för långt inlägg! Är det något ni undrar så bara fråga på! Svara på allt:) Ha de gött så ses vi i kommande inlägg!;) Hej på er!

// Marie.

Här får ni en bild på primadonnan också! Haha. Så ni vet vem det är som skriver. Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0